Pretraži...

Objavljen javni poziv za uspostavu sustava provjere točnosti informacija

rad laptop

Agencija za elektroničke medije je objavila Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za uspostavu sustava provjere točnosti informacija u sklopu mjere „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ (referentni broj: NPOO C1.1.1. R6-I2), koja se provodi sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Nositelji mjere:

  • Ministarstvo kulture i medija
  • Agencija za elektroničke medije

Za provedbu dijela mjere koji se odnosi na uspostave provjere točnosti informacija osigurano je: 45 milijuna kuna ( 5.972.526 €) bespovratnih sredstava.

Svrha (cilj) Poziva: jačanje otpornosti društva na dezinformacije smanjenjem količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru, jačanje informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža, jačanje kvalitete novinarstva i vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti.

Javni poziva temelji se na studiji „Jačanje otpornosti društva na dezinformacije: analiza stanja i smjernice za djelovanje“, te na dokumentu „Standardi i kriteriji za provedbu Javnog poziva za dodjelu bespovratnih sredstava“.  Tim su dokumentom, koji je u svibnju i lipnju 2022. bio u javnom savjetovanju, definirana Načela rada kojih će se morati pridržavati prijavitelji na projektu.

Dokumentom „Upute za prijavitelje“, koji je sastavni dio prijavne dokumentacije, određuju se pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriteriji prihvatljivosti i kriteriji odabira projektnih prijedloga, kriteriji prihvatljivosti prijavitelja i partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe postupka dodjele kojim se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava.

Predmet Poziva: Dodjela bespovratnih sredstava: znanstveno-obrazovnim, znanstvenim i znanstveno-istraživačkim ustanovama (sveučilišta, fakulteti, visoka učilišta, veleučilišta, instituti) i udrugama, samostalno ili u partnerstvu sa znanstveno-obrazovnim i znanstveno-istraživačkim ustanovama i/ili udrugama i/ili pravnim ili fizičkim osobama (samostalni medijski profesionalci) koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća, u svojstvu prihvatljivih partnera, upisani u odgovarajuće upisnike za obavljanje medijske djelatnosti, a kojima osnivač nije tijelo javne vlasti.

Bespovratna sredstva dodjeljuju se za:

  • sufinanciranje aktivnosti povezanih s provedbom projekta za uspostavu sustava provjere točnosti informacija objavljenih u javnom prostoru, medijima i na društvenim mrežama
  • ulaganjima u jačanje kapaciteta i kompetencija postojećih provjeravatelja informacija (fact-checkera)
  • uspostavljanjem novih neovisnih provjeravatelja
  • uspostavljanjem i jačanjem sustava i procedura provjere informacija (fact-checking) u medijskim redakcijama i otpornosti medija na dezinformacije, te poticanjem kvalitetnog i vjerodostojnog novinarstva, kao i poticanjem stvaranja medijskih sadržaja vezanih uz borbu protiv dezinformacija.

Aktivnosti obuhvaćene ovim javnim pozivom trebaju doprinijeti:

  • jačanju otpornosti društva na dezinformacije smanjenjem količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru
  • jačanjem informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža i jačanjem medijske pismenosti

Upute za prijavitelje

Datum početka zaprimanja projektnih prijava: 01.02.2023. u 12:00 sati

Rok za podnošenje projektnih prijava: 30.04.2023. do 16:30 sati

Ukupna bespovratna sredstva:  3.981.684 € (30.000.000,00 kn)

Minimalni iznos bespovratnih sredstava:  99.542 € (750.000,00 kn)

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava: 199.084 € (1.500.000,00 kn)

Upute, obrasci i svi detalji Javnog poziva su dostupni na sljedećoj poveznici

Preuzeto s: www.aem.hr

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Sadržaj web stranice isključiva je odgovornost Razvojne agencije Grada Kaštela.