Predmet ovog Natječaja: dodjela bespovratnih potpora iz Programa poticanja IT poduzetništva na području Splitsko–dalmatinske županije.
Bespovratna potpora će se dodjeljivati kroz Mjeru Sufinanciranje IT projekata u fazi razvoja ili izlaska na tržište.
Prihvatljivi prijavitelji:
Poslovni subjekt koji je u procesu razvoja IT proizvoda/usluge sa sjedištem u Županiji, a registriran je do najviše 60 mjeseci, sve zaključno do dana podnošenja prijave na Natječaj.
Prijavitelji moraju biti registrirani kao obrti, jednostavna društva s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), odnosno subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom kojim se utvrđuje poticanje razvoja malog gospodarstva koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu, a posluju i imaju registrirano sjedište na području Splitsko-dalmatinske županije.
(Gospodarski subjekti koji su sukladno Odluci Vlade RH o objavljivanju pravila o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje smatraju poduzetnicima u teškoćama ne mogu biti korisnici mjera ovog Programa.)
Prihvatljive aktivnosti u okviru Mjere:
- provjera potencijalno inovativnog poslovnog koncepta
- izrada prototipa inovativnog IT proizvoda/usluge
- istraživanje tržišta i konkurencije
- testiranje s krajnjim korisnicima i optimizacija ponudbene vrijednosti
- razvoj, promocija i komercijalizacija novih proizvoda i pratećih usluga kao i novih funkcionalnosti postojećih proizvoda i pratećih usluga
- istraživanje i razvoj novih funkcionalnosti IT proizvoda
- zaštita intelektualnog vlasništva
- diseminacija rezultata potencijalnim investitorima
- aktivnosti u funkciji povećanja prodaje
Očekivani rezultati u okviru Mjere:
- izrada prototipa novog IT proizvoda i/ili usluge
- usavršen ili finaliziran započeti IT proizvod ili usluga
- usvajanje novih tehnologija i proizvodnih procesa
- nova radna mjesta
- novi IT projekti
- nove funkcionalnosti postojećih IT proizvoda i/ili usluge
- primjene novih tehnologija i proizvodnih procesa na IT proizvode i/ili usluge
- zapošljavanje stručne i visoko-obrazovane radne snage
- marketinška kampanja, sustav prodaje i vidljivost proizvoda na tržištu
Prihvatljivi troškovi:
smatraju se svi strogo namjenski troškovi prijavitelja koji su jasno povezani s prihvatljivim aktivnostima iz ovog članka odnosno predmet su pretežite djelatnosti, a iste će Županija financirati prema aktivnostima i vezanim troškovima navedenim u podnesenom planu unutar obrasca za prijavu u iznosu osvojene nagrade, a posebno:
- izradu softverskog ili hardverskog dijela proizvoda ili usluge koji su predmet pretežite djelatnosti
- nabavu informatičke i druge opreme – uključuje samo nabavu strojeva, alata, opreme i računalnih programa namijenjenih isključivo za obavljanje pretežite djelatnosti
- ulaganje u marketinške aktivnosti što uključuje izradu web stranice, kreiranje vizualnog identiteta, tiskanje promotivnih materijala, dizajniranje proizvoda i oglašavanje u svrhu pretežite djelatnosti
- savjetodavne usluge za prijavu na pozive i natječaje za sufinanciranje kroz nacionalne i programe EU-a
- poduzetničku izobrazbu i stručno osposobljavanje vezano za cilj
- troškove sudjelovanja na sajmovima
- ulaganje u upravljanje i zaštitu intelektualnog i industrijskog vlasništva
- isplatu osnovnih plaća zaposlenika koji su s korisnikom sklopili ugovor o radu na određeno ili neodređeno vrijeme, a koje uključuju izdatke za njihove plaće, bez dodataka na plaće. Visina prihvatljivih troškova za osnovne plaće zaposlenika ne smije prelaziti bruto iznos prosječne mjesečne plaće po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za tekući mjesec u kojem se isplaćuje. Svaki iznos preko navedenog neće se smatrati prihvatljivim troškom
- u slučaju paušalnog obrta priznaju se mjesečne akontacije dohotka u iznosu prosječne plaće po zaposlenom u pravnim osobama Republike Hrvatske za tekući mjesec u kojem se isplaćuje, ali samo za vlasnika obrta
- angažman vanjskih stručnjaka koji je potrebno potkrijepiti valjanim ugovorom i detaljnim opisima zahtjeva, te izvještaj sa specifikacijom obavljenih poslova prema kvantitativnoj i kvalitativnoj količini izvršenih aktivnosti prema zahtjevima iz ugovora
Ulaganje za koje se traži potpora na temelju ovoga Programa mora biti ostvareno u tekućoj godini i/ili u roku od 12 mjeseci od dana potpisa ugovora o dodjeli bespovratne potpore.
Najboljim IT projektima u okviru Mjere bit će dodijeljeno petnaest nagrada.
Za prvu nagradu dodijelit će se bespovratna potpora u vrijednosti od: 26.544,56 EUR (200.000,00 kn)
Za drugu nagradu dodijelit će se bespovratna potpora u vrijednosti od: 13.272,28 EUR (100.000,00 kn)
Za treću nagradu dodijelit će se bespovratna potpora u vrijednosti od: 11.945,05 EUR (90.000,00 kn)
Za preostalih dvanaest nagrada dodijelit će se bespovratne potpore u vrijednosti od: 6.636,14 EUR (50.000,00 kn)
Neprihvatljivi troškovi:
- prijavitelji čije su aktivnosti već u cijelosti financirane iz drugih izvora, putem programa EU ili drugih županijskih, nacionalnih i internacionalnih programa (zabrana dvostrukog financiranja)
- prijavitelji koji imaju dugova po osnovi javnih davanja
- prijavitelji koji imaju dugovanja prema Županiji
- prijavitelji koji su prešli ili s traženom potporom prelaze pragove definirane de minimis Uredbom, odnosno koji nisu u skladu s odredbama navedene Uredbe
- prijavitelji koji nisu u cijelosti namjenski iskoristili potpore male vrijednosti dodijeljene u prethodnoj kalendarskoj godini i/ili nisu dostavili izvješće o ostvarenju učinka izvršenog ulaganja za iste
- porezi uključujući porez na dodanu vrijednost u slučaju kada je prijavitelj porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
- troškovi koji nisu nastali u tekućoj godini i/ili u roku od 12 mjeseci od potpisa ugovora o dodjeli bespovratne potpore
- troškovi povezani sa zemljištem, građevinskim objektima, infrastrukturom (priključci i sl.)
- trošak kupnje ili nabave motornih vozila
- novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
- plaćanja u gotovini, naturi i plaćanja putem robne razmjene
- bankovni troškovi, troškovi jamstva i slične naknade
- troškovi vezani uz prostor za poslovanje, kao što je marža, režijski troškovi i troškovi osiguranja
- obnavljanje certifikata i kontrolni audit
- potrošni materijal, trgovačka roba i najam vozila i pokretnih strojeva
- najam, održavanje i amortizacija objekata i uredskih prostora
- reprezentacija, službena putovanja (dnevnice, prijevoz, hotel i sl.)
- troškovi vezani uz smještaj (hosting) web stranica, nabave interneta, telefona, mobitela i slično
- osnivački kapital
- ostali troškovi koje nadležno povjerenstvo procijeni nepotrebnim, nedozvoljenim ili neprikladnim, bilo visinom, bilo sadržajem
Način i rok dostave prijava: 30 dana počevši od dana objave (objavljen 31. prosinca 2022. godine) na mrežnoj stranici Županije www.dalmacija.hr u rubrici „Natječaji“ – Upravni odjel za informatiku i zajedničke poslove, gdje će biti objavljena i poveznica (link) putem koje će se vršiti isključivo on-line prijava na natječaj kroz formu popunjavanja online obrasca za prijavu.
Dokumentacija, upute i pojašnjenja su dostupna na sljedećoj poveznici
Obrada prijava i kriteriji:
Povjerenstvo za obradu prijava izvršit će administrativno-tehničku provjeru pristiglih prijava, što uključuje provjeru pravovremenosti i potpunosti prijava, kao i njihovu usklađenost s uvjetima natječaja. Povjerenstvo za obradu prijava obrađuje pristigle prijave po redoslijedu zaprimanja.
Nepotpune i nepravodobne prijave, kao i one koje se ne odnose na predmet natječaja, neće se razmatrati te će biti automatski izuzete od odlučivanja, a podnositelji takvih prijava neće se smatrati sudionicima natječaja.
Nakon završene predfaze administrativno-tehničke obrade Povjerenstvo za obradu prijava će provesti fazu predselekcije u kojoj će primjenom kriterija za bodovanje prijava odrediti koji su od prijavitelja prešli eliminacijski bodovni prag skupivši minimalno 31 bod od maksimalno 60 bodova i tako ostvarili pravo za ulazak u finalni odabir.
Kriteriji za bodovanje prijava temeljem kojih Povjerenstvo za obradu prijava ocjenjuje projekte prijavitelja u fazi predselekcije:
KRITERIJI ZA BODOVANJE PRIJAVA u PREDSELEKCIJI (maks. 60 bodova) | |||||
1. |
Rješavanje postavljenog problema |
Koliko projekt rješava postavljeni problem? |
1-10 |
maks. 10 |
|
2. |
Inovativnost projekta i ponuđenog rješenja |
U kojoj mjeri se može ocijeniti da je projekt inovativan i dovoljno dobro i detaljno osmišljen? |
1-10 |
maks. 10
|
|
3. |
Tržište |
U kojoj mjeri je istraženo tržište i definiran pristup tržištu za predloženi proizvod? |
1-10 |
maks. 10
|
|
4. |
Razvojna faza |
U kojoj fazi je projekt i koliko je dobro definirana razvojna perspektiva za daljnje faze razvoja? |
1-10 |
maks. 10
|
|
5. |
Provedbeni kapacitet prijavitelja |
Kakvi su provedbeni kapaciteti prijavitelja projekta, te sposobnost tima da u potpunosti realizira predloženi projekt?
|
1-10 |
maks. 10
|
|
6. |
Dodatni bodovi |
Da li je proizvod /usluga izvozno orijentiran ? Da li se proizvod već prodaje na tržištu? Kvaliteta kratkog poslovnog plana.
|
1-10 |
maks. 10 |
|
U okviru Mjere u finalni odabir prolazi 20 prijavitelja s najvećim brojem bodova, a koji su prešli eliminacijski bodovni prag, s tim da će po okončanju finalnog odabira 15 najboljih biti i nagrađeno. Lista prijavitelja koji su ostvarili pravo na sudjelovanje u fazi finalnog odabira bit će objavljena na mrežnim stranicama Županije. Faza finalnog odabira održat će se kao javno događanje na kojem će finalisti prezentacijom u trajanju od najviše 5 minuta predstaviti svoje projekte pred Povjerenstvom za finalni odabir, a potom odgovarati na njihova eventualna pitanja kako bi ih oni mogli adekvatno bodovati.
Kriteriji kojim će se rukovoditi Povjerenstvo za finalni odabir prilikom bodovanja projekata u fazi finalnog odabira su:
KRITERIJI ZA BODOVANJE PRIJAVA U FINALNOJ SELEKCIJI (maks. 40 bodova) | ||||||
1. |
|
1-6 | maks. 6 | |||
2. |
|
1-6 | maks. 6 | |||
3. | Tržišni potencijal – veličina i rast tržišta, spremnost tržišta na inovaciju
|
1-4 | maks. 4 | |||
4. | Održivost poslovnog modela – dosadašnji prihodi i trakcija, mogućnosti
daljnje monetizacije, profitabilnost
|
1-8 | maks. 8 | |||
5. | Skaliranje – mogućnost skaliranja i repliciranja poslovnog modela
|
1-6 | maks. 6 | |||
6. | Konkurentsko okruženje – koliko je rješenje obranjivo od konkurencije i kako
|
1-4 | maks. 4 | |||
7. | Tim – demonstrira li tim znanje i sposobnost potrebno za realizaciju vizije
|
1-6 | maks. 6 |
Maksimalan broj bodova koje finalisti mogu ostvariti u ovoj fazi natjecanja iznosi 40 bodova.
Po završetku faze finalnog odabira Povjerenstvo za obradu prijava utvrđuje rang listu prijavitelja za svaku od mjera programa zbrajanjem bodova koje su prijavitelji ostvarili u obje faze natjecanja s tim da zbroj ostvarenih bodova može iznositi maksimalno 100 bodova.
Ukoliko se u bilo kojoj fazi bodovanja prijava dogodi da dva ili više prijavitelja imaju isti broj bodova, prednost ima onaj čija je prijava na natječaj ranije zaprimljena
Isplata sredstava:
Župan na prijedlog Povjerenstva za obradu prijava, temeljem rang liste najbolje ocjenjenih prijavitelja, donosi odluku o dodjeli bespovratnih sredstava koja će biti objavljena na mrežnoj stranici Županije www.dalmacija.hr, čime se svi prijavitelji smatraju obaviješteni o rezultatima natječaja.
Po objavi rezultata natječaja svaki pojedini prijavitelji sa Županijom potpisuje ugovor o dodjeli bespovratne potpore kojim će se detaljno definirati način i korištenje odobrenih sredstava.
Tekst Natječaja i pripadajući obrasci objavljeni su na mrežnim stranicama Splitsko-dalmatinske županije: www.dalmacija.hr, u rubrici „Natječaji“, Upravni odjel za informatiku i zajedničke poslove.
Preuzeto s: www.dalmacija.hr