Pretraži...

Objavljen je Natječaj za tip operacije 4.2.1 “Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima”

rajčice

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

Natječaj za provedbu Podmjere 4.2. »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda«

– provedba tipa operacije 4.2.1 »Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.

Predmet Natječaja: dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020., za provedbu Podmjere 4.2. „Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda“ – provedbu tipa operacije 4.2.1 „Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima“

Svrha Natječaja:

  • otklanjanje posljedica krize uzrokovane bolešću COVID-19 i ponovno oživljavanje potencijala održivog rasta i zapošljavanja ulaganjima u kapacitete za preradu i marketing poljoprivrednih proizvoda  (iz Priloga I Ugovoru, iz natječajne dokumentacije)
  • tranzicija poduzeća prema digitalnom gospodarstvu

Prihvatljivi korisnici: 

  • fizičke i pravne osobe registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (iz Priloga I. Ugovoru, iz natječajne dokumentacije) koja je predmet ulaganja u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju u odgovarajućim registrima objekata za poslovanje s hranom životinjskog ili ne životinjskog porijekla, uključujući početnike ili
  • fizičke i pravne osobe koje nisu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (iz Priloga I. Ugovoru, iz natječajne dokumentacije), ali su upisane u Upisnik poljoprivrednika najmanje godinu dana u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju, pod uvjetom da najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu budu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (iz Priloga I. Ugovoru, iz natječajne dokumentacije) u odgovarajućim registrima objekata za poslovanje s hranom životinjskog ili ne životinjskog porijekla ili
  • proizvođačke organizacije priznate sukladno posebnim propisima koji uređuju rad proizvođačkih organizacija, pod uvjetom da najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu budu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (iz Priloga I. Ugovoru, iz natječajne dokumentacije) u odgovarajućim registrima objekata za poslovanje s hranom životinjskog ili ne životinjskog podrijetla i
  • fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika najmanje godinu dana u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju koje ne moraju biti registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (iz Priloga I. Ugovoru, iz natječajne dokumentacije) u slučaju samostalnog ulaganja u marketing primarnih poljoprivrednih proizvoda

Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju: 200.000.000,00 HRK (26.544.561,68 EUR)

Visina javne potpore:

Najniža visina javne potpore po projektu iznosi 15.000 EUR
Najviša visina javne potpore po projektu iznosi:
a) do 2.000.000 EUR
b) do 200.000 EUR za korisnike početnike, korisnike čiji je zbroj vrijednosti tri najveća godišnja prometa u razdoblju od pet godina koje prethode godini u kojoj je podnesen zahtjev za potporu manji od iznosa od 200.000 EUR, korisnike koji nisu u obvezi vođenja poslovnih knjiga i korisnike obveznike vođenja poslovnih knjiga koji ne posjeduju financijsku dokumentaciju za prethodnu financijsku godinu (ili se u slučaju korisnika zadruge ili proizvođačke organizacije promet može dokazati na način propisan Prilogom 1 ovoga Natječaja, iz natječajne dokumentacije), pri čemu vrijednost potpore za navedene tipove korisnika može biti veća u slučaju kada zatraže potporu veću od 200.000 EUR koju dokazuju obvezujućim pismom namjere banke koje se odnosi na vrijednost projekta u cijelosti

Intenzitet javne potpore: do 50 % iz Instrumenta Europske unije za oporavak i otpornost

Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu: od 06. veljače 2023. godine od 12:00 sati do 04. svibnja 2023. godine do 12:00 sati

Uvjeti prihvatljivosti troškova:

  • Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova i troškova kupnje zemljišta/objekata radi realizacije projekta, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine.
  • Opći troškovi prihvatljivi su do 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, pri čemu su:
    a. troškovi pripreme poslovnog plana prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 37.672,50 kuna (5.000 EUR)
    b. troškovi pripreme dokumentacije prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 75.345,00 kuna (10.000 EUR) i
    c. troškovi projektno – tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u podstavcima a. i b. ovoga stavka i gornje granice od 10 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ako je primjenjivo

Neprihvatljivi troškovi:

  • porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
  • drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
  • kamate
  • rabljena oprema/strojevi/gospodarska vozila
  • svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
  • troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
  • nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
  • plaće i druge naknade djelatnika korisnika koji su zaposleni temeljem ugovora o radu
  • troškovi vlastitog rada
  • operativni troškovi
  • troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova i troškova kupnje zemljišta/objekata, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine
  • novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka i/ili
  • plaćanje gotovim novcem

Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Korisnik je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, ovisno o lokaciji ulaganja.

Provjera ekonomske održivosti projekta: Ekonomsku održivost projekta korisnik dokazuje kroz poslovni plan koji treba biti izrađen u skladu s uputama i pojašnjenjima iz važećeg predloška. Za procjenu ekonomske održivosti projekta koriste se sljedeći kriteriji:
a. razdoblje povrata investicije – povrat mora biti unutar ekonomskog vijeka trajanja projekta (uz uvjet da u zadnjoj godini projekta kumulativ ekonomskog toka mora biti pozitivan bez ostatka vrijednosti projekta)
b. neto sadašnja vrijednost – koja mora biti jednaka ili veća od 0 (uz korištenje diskontne stope ne manje od 5 %, i ne manje od kamatne stope projektnog kredita)
c. interna stopa rentabilnosti – veća od odabrane diskontne stope i
d. likvidnost projekta – kumulativ financijskog toka mora biti pozitivan od prve do posljednje godine ekonomskog vijeka projekta.
Podaci iz poslovnog plana su podložni provjerama u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.

Korisnik mora osigurati trajnost projekta i tijekom razdoblja od pet godina od datuma konačne isplate potpore.

Prikaz postupka dodjele i isplate potpore:

Prikaz

Pitanja i odgovori: Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi, te se mogu postaviti od 22. prosinca 2022. godine do 3. veljače 2023. godine, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem iste mrežne stranice.

Kompletan tekst Natječaja, zajedno sa svim prilozima, dokumentacijom i uputama dostupan na sljedećoj poveznici

Preuzeto s: ruralnirazvoj.hr

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Sadržaj web stranice isključiva je odgovornost Razvojne agencije Grada Kaštela.
Razvojna agencija Grada Kaštela
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.